Haberler

Haberler

ANASINIFI C ŞUBEMİZİN AİLEMLE OYNUYORUM ETKİNLİKLERİ

Ailemle Oynuyorum Etkinliği kapsamında çocuklar aileleriyle geleneksel çocuk oyunlarından Üç Taş oyununu oynayıp birlikte eğlendiler.

Devamı

ANASINIFI A ŞUBEMİZİN "DİLİMİZİN ZENGİNLİKERİ PROJESİ" ETKİNLİKLERİ

Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Mardinli olan velimizi sınıfa davet edildi. Çocuklarımıza “Memleketim Mardin” kitabını okudu. Mardin’in kültürel özellikleri, yemekleri, havası gibi özelliklerinden bahsetti. Ardından Mardin usulü yapılmış sarmayı çocuklara ikram etti.

Devamı

ANASINIFI D ŞUBEMİZİN DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ ETKİNLİKLERİ

Büyüteç isimli kitap etkileşimli olarak okunduktan sonra kelime kartları ile etkinlik tamamlandı.

Devamı

ANASINIFI D ŞUBEMİZDE VELİLERİMİZİN ETKİN KATILIMI İLE DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ ETKİNLİKLERİ

Mozaik adlı kitabınmız velilerimiz tarafından etkileşimli olarak okundu. Çocukların bilmediği sözcükler hakkında konuşuldu. Hikaye arada kesilerek çocuklara sorular soruldu. Ardından velilerin katılımıyla kitapta yer alan etkinlik gerçekleştirildi.

Devamı

ANASINIFI B ŞUBEMİZDE VELİMİZİN KATILIMI İLE "DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ" ETKİNLİKLERİ

Velimiz sınıfımıza gelerek çocuklara kitap okudu, okunan kitap hakkında konuşuldu ve çocuklar için hazırldığı ikram yenildi.

Devamı

ANASINIFI C ŞUBEMİZDE DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ ETKİNLİKLERİ VELİLERİMİZİN ETKİN KATILIMI İLE DEVAM EDİYOR

Dilimizin Zenginlikleri projesi kapsamında sınıfımızda Kocaman Bir Havuç isimli hikayeyi etkileşimli olarak okuduk. Hikayenin kahramanı olan tavşan ile ilgili sanat etkinliği yaptık. Uzun Kulaklı Tavşan rondunu oynadık. Hazırlanan malzemelerle havuç topları yaptık.  Öğrencimiz hazırladığımız Ailemle Okuyorum çantasındaki Kocaman Bir Havuç hikayesini ailesinden dinledi. Hikayenin etkinliği olan tavşan bardak kule oyununu ailesiyle oynadı. Havuç-sayı eşleştirme, labirent ve çizgi çalışması etkinliklerini yaptı.

Devamı

ANASINIFI C ŞUBEMİZİN DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ ETKİNLİKLERİ

Dilimizin Zenginlikleri kapsamında öğrencilerimiz  Eric Carle'nin Şekiller ve Sacide Kafalı'nın Karıştır Eşleştir-Hayvanlar isimli çocuklar için hazırlanan özel tasarımlı kitaplarla eğlenerek öğrendiler.

Devamı

ANASINIFI C ŞUBEMİZİN DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ ETKİNLİKLERİ

Dilimizin Zenginlikleri projesi kapsamında sınıfımızda İzini Arayan Salyangoz isimli hikayeyi okuduk. Hikayenin kahramanı olan salyangoz ile ilgili sanat etkinlikleri yaptık. Öğrencimiz hazırladığımız Ailemle Okuyorum çantasındaki İzini Arayan Salyangoz hikayesini ailesinden dinledi. Hikayenin etkinliği olan ayak izlerini eşleştirme oyununu ailesiyle oynadı.

Devamı

ANASINIFI C ŞUBEMİZİN DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ ETKİNLİKLERİ

Öğrencilerimiz Dilimizin Zenginlikleri projesi kapsamında MEB 365 gün öykü serisinden Büyüteç isimli hikayeyi evlerinde aileleriyle birlikte dinlediler. Haftanın kelimesi etkinliğinde hikayeyi dinlemeden önce büyüteç kavramıyla ilgili bildiklerini çizdiler, hikayeyi dinledikten sonra öğrendikleri büyüteci çizdiler. Nesnelerin gözle görünümleri ile büyüteçle görünümleri incelendi. Yazı farkındalığı kapsamında nesnelerin isimlerini eşleştirme etkinliği yapıldı.

Devamı

ANASINIFI C ŞUBEMİZDE, VELİLERİMİZİN KATILIMI İLE "DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ" ETKİNLİKLERİ

Dilimizin Zenginlikleri projesi kapsamında proje amacı ve içeriği velilerimize anlatıldı. Duvarın Arkasında Ne Var? isimli hikaye etkileşimli olarak okundu. Hikaye okunurken çocuklar ve velilerimiz hikayenin kahramanı gibi duvarın arkasındakileri resmettiler.

Devamı

TOPLUM DESTEKLİ POLİSLERİMİZİN OKULUMUZU ZİYARETİ

Toplum Destekli Polislerimiz okulumuza gelerek öğrencilerimize "Tehlikelerden Korunma" eğitimi verdiler. Eğlendirici ve bilgilendirci etkinlik  ve ayrıca hediyeleri için polislerimize teşekkür ederiz.

Devamı

HUMAN ANATOMY FROM A CHILD'S PERSPECTIVE E TWINNING PROJESİ

HUMAN ANATOMY FROM A CHILD'S PERSPECTIVE E TWINNING PROJESİ   Ortaklığını Anasınıfı C şubesi okul öncesi öğretmeni Zeynep Kuyumcu’nun yaptığı Human Anatomy from a Child's Perspective (Çocuğun Bakış Açısından İnsan Anatomisi) e Twinning projesi okulumuzda uygulanmaya başlamıştır. Projemiz Türkiye, Hırvatistan, Polonya, Romanya ve Yunanistan’ da uygulanmaktadır.   PROJEMİZ HAKKINDA Vücut nasıl çalışır? Kalp nasıl çalışır? Nasıl nefes alıp veririz? Nasıl görürüz? Tatları ve kokuları bize hissettiren şey nedir?   İnsan vücudu büyüleyici bir dünyadır. Anatomi öğrenmek çocukların gelişiminde önemli bir rol oynar; Çocukların anatominin büyüleyici dünyası ile tanıştırılması sadece bilgilerini geliştirmekle kalmayacak, sağlıklı bir yaşam tarzını ve bilinçli vücut bakımını da teşvik edecektir. Projemiz; çocukların insan vücudu ile ilgili merak ettikleri soruları cevaplamasına yardımcı olacak ve aynı zamanda çocukların kendi bedenlerini tanımalarına ve işlevlerini anlamalarını sağlayacaktır. Ana Hedeflerimiz: - Seçilen vücut bölümlerinin yapısı ve işlevleri hakkında bilgi edinmek, - Çocukların kelime haznelerini insan vücudu ile ilgili kavramlarla zenginleştirmek, - İnsan vücudundaki sistemlerin görev ve işleyişine dikkat çekmek, - Sağlıklı yaşam biçimine yönelik bir tutum oluşturmak, - Gözlemleyerek, deneyerek, keşfederek doğal gerçeklik hakkında bağımsız öğrenme koşulları yaratmak, - İş birliği ile çalışma, iletişim açısından dili geliştirmek.   Aylık Proje Çalışma Temalarımız: Ekim: İskelet Sistemi Kasım: Kas Sistemi Aralık: Sinir Sistemi Ocak: Dolaşım Sistemi Şubat: Solunum Sistemi Mart: Sindirim Sistemi Nisan: Görme Organı Mayıs: Duyma Organı

Devamı

eTwinning Ulusal Kalite Etiketi Ödüllerimiz

eTwinning Ulusal Kalite Etiketi Ödüllerimiz   Okulumuz öğretmenlerinden Zeynep Kuyumcu’nun 2022-2023 eğitim öğretim yılında ortaklığını yaptığı If There are Bees, There is Life(Arılar Varsa Hayat Var), Dance of Notes with Numbers (Notaların Sayılarla Dansı), Let's Explore Dinosaurs (Haydi Dinozorları Keşfedelim) eTwinning projeleri Ulusal Kalite Etiketine layık görülmüştür. Projelerimize destek veren öğrenci ve velilerimize teşekkür ederiz. 3-10 yaş grubu öğrencilerine yönelik olan If There are Bees, There is Life/ Arılar Varsa Hayat Var isimli projemiz Türkiye'den 10, Romanya'dan 7, Hırvatistan'dan 5, Litvanya'dan 2, Slovakya'dan 1, Yunanistan'dan 1, İspanya'dan 1 ve Portekiz'den 1 olmak üzere toplam 28 ortağın aktif katılımı ile sürdürülmüştür. Çocuklarımızın arıların ekosistemdeki yerini ve önemini anlamaları, arıya karşı daha duyarlı yaklaşım ve davranış biçimleri geliştirmeleri sağlanması amaçlanmıştır. Çocuklar arıları; öğrenci düzeyine uygun olarak yaptığımız fen, oyun, matematik, sanat, drama etkinlikleri ve teknoloji uygulamalarıyla keşfettiler/tanıdılar. Projemizde yaptığımız etkinliklerle öğrencilerimiz arıların sadece bal yapan bir canlı olmadığını, yaşamın sürdürülebilirliği için ekosistemin önemli bir parçası olduğunu keşfettiler. Proje sonunda çocukların artık arıları daha çok sevdiğini, arıların ekosistemdeki önemini ve arıların doğadaki sürdürülebilirliğini sağlamak adına neler yapabileceklerini öğrendiklerini ifade edebiliriz. Projemiz Hırvatistan, Romanya ve Türkiye’den Ulusal Kalite Etiketi almıştır. Dance of Notes with Numbers (Notaların Sayılarla Dansı),  projesi Türkiye’den 8 Litvanya’dan 2 ortağın aktif katılımı ile yürütülmüştür. Projemizde öğrencilerimizin hem müzik hem de matematik becerilerini geliştirmeyi amaçladık. Öğrencilerimiz projemizde; atık materyalleri ve doğadaki malzemeleri kullanarak kendi müzik aletlerini tasarladılar. Tasarlanan müzik aletleriyle öğrencilerin sanatsal becerileri, yaratıcılık ve motor becerileri desteklenmiştir. Çocuklar kendi tasarladıkları müzik aletleri ile ritim egzersizleri ve ileri geri ritmik sayma, eşleştirme, gruplama, örüntü gibi matematik etkinlikleri yaptılar. Öğrencilerimiz matematiksel zekâlarını müzikle geliştirdiler. Bu projemizde müzik ve matematik etkinliklerinin yanı sıra oyunlar aracılığıyla teknolojiyi de öğrencilerin öğrenmesine dahil ettik. Projemiz Litvanya ve Türkiye’den Ulusal Kalite Etiketi almıştır. Let's Explore Dinosaurs (Haydi Dinozorları Keşfedelim)  projesi okul öncesi ve 1. sınıf öğrencilerine yöneliktir. Projemiz Litvanya'dan 2, Türkiye'den 9, Romanya'dan 5 ve Letonya'dan 1 ortak olmak üzere toplam 17 ortağın katılımıyla gerçekleşmiştir. Projemizde öğrencilerimizin milyonlarca yıl önce yaşamış ancak nesilleri yok olmuş olan devasa dinozorları günümüzün disiplinlerarası STEAM eğitim yaklaşımını ve teknolojiyi kullanarak keşfetmelerini ve tanımalarını; yapacağımız etkinliklerle merak, işbirliği ve iletişim gibi becerileri kazanmalarını ve web 2.0 araçlarını deneyimlemelerini amaçladık. Projemizde; disiplinlerarası STEAM eğitim yaklaşımının fen, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik bilim dallarında dinozorlar ile ilgili etkinlikler yaptık. Proje etkinliklerini sergilediğimiz mozaik çalışmamız ve projemizdeki STEAM uygulamalarının bulunduğu bültenimiz nihai ürünlerimizdir. Projemiz Litvanya ve Türkiye’den Ulusal Kalite Etiketi almıştır.

Devamı